آزمایشگاه GIS&GIT

مهندسی فناوری اطلاعات مکانی|مهندسی نقشه برداری|GIS|GEOMATICS|GIT
آزمایشگاه  GIS&GIT

فعالیت های این سایت در زمینه فناوری اطلاعات مکانی و مهندسی نقشه برداری می باشد.ا

جهت تماس از طریق ای دی زیر اقدام نمایید.
telegram:@fazel_shahcheragh
تلفن تماس جهت مشاوره:09124320328
برنامه نویسی و اسکریپت نویسی GIS
آموزش و رفع اشکال ARCPY
طراحی وتوسعه اپلیکیشن های موبایل
طراحی و توسعه برنامه های دسکتاپ جی ای اس

سید فاضل شاه چراغ
مدرس دانشگاه
طراح و مجری پروژه های GIS



























آزمایشگاه GIS&GIT

مهندسی فناوری اطلاعات مکانی|مهندسی نقشه برداری|GIS|GEOMATICS|GIT





۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است


رصدخانه شهری

 رصد خانه های شهری

مفهوم رصد خانه شهری شامل ایجاد نمایی از زندگی انسان است که این امر نتیجه هدایت افکار و اندیشه های افرادی چون جان کامن، جک دنگرموند و سائل اورمن است. در واقع می توان گفت هدف این است که بتوان یک محتوای جامعی از اطلاعات کلیه شهرهای موجود در سراسر جهان ارائه داد. با استفاده از نقشه های دیجیتالی، به راحتی می توان به مقایسه وضعیت شهرها پرداخت تا به این ترتیب اطلاعات بیشتری از شهرها که بر روی زندگی مردم اثر گذار است بدست آورد.

با استفاده از محاسبات ابری و فناوری نمایش پیشرفته و مجموعه غنی اطلاعات موجود، مردم به راحتی می توانند به تاثیر موقعیت یک شهر بر زندگی شان پی ببرند. علاوه براین آن‌ها به راحتی می توانند به مقایسه داده های بدست آمده از شهرها بپردازند.


رصدخانه

هدف از تاسیس رصد خانه شهری علاوه بر پایش اطلاعات حوزه مدیریت شهری، مشارکت سایر دستگاه ها در این حوزه بشمار می رود تا زمینه برای هم افزایی در حوزه فناوری اطلاعات فراهم شود و بستر یکپارچه اطلاعات در شهرها به وجود آید.

برنامه‌ی نظارت شهری شامل دوجزء اصلی است:

 1

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۵۷
ADMIN

 10 زبان برنامه نویسی که باید در سال 2014 آموخت!


 زبان های برنامه نویسی دلیل اصلی گسترش دنیای آی تی بوده اند و پیشرفت آن ها تا کنون و توانایی خلق نرم افزار های فوق پیشرفته با آن ها شرایطی را به وجود آورده که هر روز شاید بروزرسانی های گسترده از تکنولوژی های جدید هستیم.

در ادامه به 10 زبان برنامه نوسی که یادگیری آن ها در سال 2014 پیشرفت شما در زندگی را تضمین می کند اشاره می کنیم.

 1- جاوا

زبانی مبتنی بر کلاس و شی گرا که توسط Sun Microsystems در سال 1990 طراحی شده است. با این زبان بازی ها و نرم افزار های بزرگی طراحی و پیاده سازی شده اند که بخشی نیز در قالب وب و موبایل ارائه شده اند که از جمله معروف ترین آن ها می توان به سیستم عامل اندروید اشاره کرد. همچنین نرم افزارهای نوشته شده با جاوا چندگانه هستند به این صورت که هم در مک و هم در ویندوز قابل اجرا هستند.

2- C

یکی از قدیمی ترین زبان های برنامه نویسی که در دهه 70 معرفی شد و شروعی بود برای زبان های برنامه نویسی آینده مانند ++C و #C و جاوا و ... تا این زبان ها هم بتوانند از C گسترش یابند. به همین دلیل C را ابتدایی ترین زبان برای یادگیری می دانند زیرا به یادگیری زبان های بعدی کمک می کند.

3- ++C

 این زبان شی گرا عامل اصلی ساخت نرم افزار هایی چون فایرفاکس، Winamp و نرم افزارهای ادوبی است. نرم افزار های سیستمی،سرور های قوی، نرم افزار های کلاینت و بازی های ویدئویی با این زبان طراحی می شوند.

4- #C

 یکی دیگر از مشتقات زبان C که توسط مایکروسافت برای .Net طراحی شده است و نرم افزار های مایکروسافتی و مبتنی بر ویندوز پیاده سازی می کند.

 5- Objective C

 زبان مورد علاقه ی شرکت اپل که نرم افزار های خود را با این زبان پیاده سازی می کند. نرم افزار هایی برای سیستم عامل مک و اپلیکیشن هایی برای سیستم عامل iOS همگی با این زبان منتشر شده اند.

6- PHP

 فیس بوک و 200 میلیون سایت اینترنتی با استفاده از این زبان طراحی شده اند. زبانی رایگان و سمت سرور که به همراه کدهای HTML وب سایت های اینترنتی و اپلیکیشن های مبتنی بر وب را پیاده سازی کرده اند.

7- Python

 یک زبان سطح بالا و بسیار شیک و مجلسی! این زبان به علت کوتاه بودن در نوشتار و راحتی به آماتور ها پیشنهاد می شود. اپلیکیشن های مبتنی بر وب مانند اینستاگرام و Pintrest و وب سایت هایی مانند وب سایت ناسا از این زبان استفاده کرده اند.

8- Ruby

 مانند Python زبانی ساده برای آماتور ها و تازه کار هاست و می توان به کمک آن اپلیکیشن ها و وب سایت های خوبی پیاده سازی کرد. از جمله این وب سایت ها می توان به Groupon اشاره کرد.

9- Java Script

 جاوا اسکریپت که توسط Netscape طراحی شده است که توابع وبی انیمیشنی و نرم افزار های دسکتاپی و بازی ها با این زبان پیاده سازی می شوند. همچنین افزونه های کروم و افزونه های سافاری با این زبان درست می شوند.

10-SQL

در سال 1980 توسط سازمان ANSI و ISO طراحی شد و می توان گفت قوی ترین زبان مدیریت دیتاها در دیتابیس است و قویترین کوئری ها را می توان از آن گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۲:۵۶
ADMIN

بعد از معرفی ویندوز 10 این سیتسم عامل جدید برخی از دوران آزمایشی خود را سپری کرد و اکنون مایکروسافت به توسعه دهندگان این اجازه را داده است تا به توسعه اپلیکیشن‌های ویندوز 10 بپردازند و از ابزار‌های موجود برای این کار استفاده کنند. این درحالیست که فعلا نسخه رسمی ویندوز 10 منتشر نشده و به احتمال زیاد تابستان امسال شاهد این سیستم عامل خواهیم بود.

windows-10

از این پس توسعه دهندگان می‌توانند به SDK‌های ویندوز 10 دسترسی داشته و برنامه‌های خود را برای دستگاه‌های مختلف نظیر ایکس باکس، کامپیوتر، موبایل و تبلت توسعه دهند. علاوه بر این امکان بهینه سازی اپلیکیشن‌ها بر روی صفحات مختلف از لحاظ اندازه نیز وجود دارد و می‌توانند حتی اپلیکیشن خود را کنش‌گرا بسازند تا در مقابل صفحات لمسی و کیبورد تغییر یابد.

این اتفاق برای توسعه دهندگان بسیار خوش آیند است، زیراکه اغلب انتظار داشتند تا مایکروسافت این کیت توسعه دهندگان را در کنفرانس ماه آوریل خود منتشر کند اما اکنون این افراد می‌توانند نگاه دقیق‌تری به ویندوز 10 و روش‌های توسعه آن داشته باشند و اپلیکیشن‌های اندروید و iOS خود را برای ویندوز 10 نیز منتشر کنند. با وجود اینکه فعلا نامی برای اپلیکیشن‌های ویندوز معرفی نشده است اما مایکروسافت در اغلب موارد از آن با نام Windows Apps  یاد می‌کند.

مایکروسافت در ویندوز 10 توانست سر و صدای زیادی به پا کند و گویا این روند همچنان ادامه دارد. تنها راه استفاده از این اپلیکیشن‌های جدید نیز انتظار کشیدن تا تابستان امسال است؛ زمانی که مایکروسافت نسخه نهایی ویندوز 10 را منتشر کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۴۴
ADMIN